SERDAR ATEŞER ile

ONLINE FİLM MÜZİĞİ ATÖLYESİ

Hareketli Görüntüler Üzerine Ses ve Müzik

1-Konular:

≠ Film Müziği, Reklam Müziği, Belgesel Müziği, Dizi Müziği, Video Klipler…

Tarihi gelişim ve değişimleri,  bugünkü rolleri

≠ Film Müziği’nden, Besteci, Yönetmen ve Prodüktörlerin örtüşebilen ya da çatışabilen beklentileri,

yerli/yabancı örnekler üzerinden.

≠ H.Eissler ve T.Adorno’nun birlikte yazdıkları 1944 tarihli ‘Film Müziği’ isimli kitaptan hareketle, ‘Kitle Propagandası’nın aracı olarak

Film müziği

≠ Günümüz Film Müziği dünyası ve George Christopoulos’un gözünden ‘Holywood sinemasında Hans Zimmer sendromu.’

2-Analizler:

≠ Bir film, müzik ve ses bantının niteliğiyle nasıl ‘olası gücü’nün üstüne çıkar ya da bazen o şansını yitirir?

2 Yerli Örnek Film üzerinden:

Selamsız Bandosu-1987 (Nesli Çölgeçen / Serdar Ateşer) & Tabutta Rövaşata -1996 (Derviş Zaim / Baba Zula )

2 Yabancı Örnek Film Üzerinden:

Stand Der Dinge-1982 (Wim Wenders / Jürgen Knieper )

Apocalypse Now-1979 (Francis Ford Coppola/ Carmine&Francis Coppola)

3-Tartışma Konuları:

≠ Müziğin Gücü / Akan Görüntünün Gücü

Müziğin ya da Görüntünün bol gelmesi durumları ve ‘kolaycılık’ ;

1-İyi bir ses,efekt&müzik kanalıyla filmi/görüntüyü ‘kurtarmak’ (Sinema ve Klip dünyası)

2-İyi bir görüntüyle müziği ‘kurtarmak’ (Klip Dünyası)

≠Antalya Film Festivali’nde Müzik ödülleri; 80’ler, 90’lar, 2000’ler

Yabancı müzisyenlerin sayısının artışı

(Bunun Kameraman kosusu tarafı ve  müzik sektöründe de mix ve mastering alanında ‘yabancı’ların yükselişi

Olumlu ve olumsuz yanları)

≠Müzik Bütçesinin sona/dona kalışı (Türkiye’ye özgü bir durum mu?)

≠Prodüktör ve yönetmen açısından, besteci ve icracılar açısından Film Müziği

Film ses ve efektleri, filmin genel ses tasarımı ve bunların hepsinin ağırlık ve rollerinin zaman içindeki değişimleri,

Filminin çekimine başlamadan müzikleri talep eden, onsuz başlamayan yönetmenler ve film çekimleri, hatta montajı -neredeyse- bitmeden müzik konusu (maddi/manevi) aklına bile gelmeyen yönetmenler.

Hep aynı müzisyenle çalışan yönetmenler..vb

Görüntü ve ses kanalının izleyiciye ulaşması bakımından:

– Sinema salonları, festivaller dünyası:

Kısa-uzun metrajlı, konulu filmler, belgesel filmler, reklam filmleri…

(Ses seviyesi ve kalitesi, gösterim süresi kontrolü izleyenlerde değil )

– TV- Akıllı Telefon & İnternet dünyası;

Diziler, video klipler, reklamlar, propaganda, kişisel veya resmi kampanyalar…

(Ses seviyesi ve kalitesi, gösterim süresi kontrolü izleyenlerde)

..ve bu farkın olumlu/olumsuz tarafları, düşündürdükleri…

≠ Film Müziği bestecisi/müzisyen için iyi mi: ‘Sound Designer’ cılık

Geleceğin mesleği : Total Film Müziği?

(All sounds on a Film (Dialogs, Actual Sounds, Sound Effects, Soundtracks & Original Film Music) produced and/or final-mixed by Film Scorist

him/herself?)

4- Anekdotlar (Şahsi, umumi:)

Örnekler:

Münir Nurettin Benek’ ve Eleni Karandouri’yle ilgili traji-komik hikayeler (şahsi)

2001 A Space Oddysey’in Fiim Müziği yapım/oluşum süreci ilgili çok acaip bir hikaye (umumi)

Başlangıç Tarihi : 10 Aralık 2020 PERŞEMBE 19:00 - 22:00

4 hafta - haftada 1 gün - günde 3 saat

450 TL + KDV

Online Ödeme ile Kayıt Olmak için Tıklayın! https://iyzi.link/AFrcjA